להוריד שומן באיזור שאנחנו נבחר? - DrawnBody

להוריד שומן באיזור שאנחנו נבחר?

איך מורידים שומן במקום ספציפי?

כמות האנשים שפונים אליי ושואלים אותי את השאלה הבאה "תגיד איך מורידים שומן ממקום ספציפי גוף" "איך מורידים שומן בלחיים" או "איך מורידים שומן בצדדים של הבטן" ועוד המון שאלות שחוזרות על עצמם בנושא הזה פעם אחר פעם.

במחקר שנמשך 8 שבועות השתתפו 14 נבדקים שעשו 3 אימונים בשבוע וחולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת ביצעה אימון כוח קלאסי (25 דקות אירובי ולאחר מכן 8 תרגילים לכל קבוצות השריר, כאשר כל תרגיל מורכב מ-3 סטים) וקבוצה שנייה ביצעה את אותו האימון, אך חלקו בוצע בדרך שונה – את התרגילים ליד האחורית ולבטן הנבדקים ביצעו ב-5 סבבים כאשר כל סבב כלל 5 דקות אירובי, סט כפיפות בטן וסט תרגיל ליד אחורית.

בסוף המחקר נצפתה בקרב קבוצת ה"האימון שבוצע שונה" ירידה גדולה יותר במסת השומן בבטן בהשוואה לקבוצת ה"כוח". ביד האחורית לא נראה הבדל בין שתי הקבוצות.
חשוב לציין שבמחקר היו מעט נבדקים והשונות ביניהם הייתה גדולה. בנוסף, לא הייתה בקרה על הצריכה התזונתית.

במחקר שבחן השפעה של תרגילי בטן על הורדת השומן באזור, השתתפו 24 נבדקים שחולקו לשתי קבוצות: קבוצת כפיפות בטן וקבוצת ביקורת. קבוצת כפיפות הבטן ביצעה במשך 6 שבועות 7 תרגילי בטן בשני סטים של 10 חזרות, 5 ימים בשבוע. המשתתפים שמרו על מאזן קלורי ניטרלי (סך קלורי שלא יגרום לעלייה או לירידה במשקל) לאורך המחקר. בסוף תקופת האימון לא נצפו הבדלים בין הקבוצות במדדי משקל הגוף, אחוזי השומן, היקף הבטן וכמות השומן בבטן.


במחקר בו השתתפו 104 גברים ונשים, המשתתפים ביצעו במשך 12 שבועות שני אימונים בשבוע ליד החלשה שלהם – האימון כלל 3 תרגילים ליד הקדמית ושני תרגילים ליד האחורית . בתום תקופת האימון נצפתה ירידה בשומן ביד המאומנת רק בקרב הגברים שהשתתפו במחקר, אך לא בקרב הנשים. השינוי נראה במדידה בקאליפר, אבל-MRI, מכשיר שנחשב מדויק יותר, לא נראה שינוי.

אפשר לסכם יפה יפה
מהמחקרים עולה כי לא ניתן לשלוט על הירידה בשומן באזורים ספציפיים בגוף, וסביר להניח שמניעים גנטיים הם אלו שיכתיבו לגוף מהיכן ובאילו יחסים יירד השומן לאורך זמן. שילוב של תזונה ואימונים יסייעו לנו להפחית שומן באופן כללי (בכל הגוף), אך יהיו אזורים מהם נאבד שומן מהר יותר ויהיו אזורים שעבורם נצטרך לגלות סבלנות.

כמובן שגנטיקה משחקת כאן תפקיד לא קטן, אז לא ניתן לדעת מאיפה ירד השומן מהר יותר.

השאר תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.