איך מוסיקה משפיעה על הביצועים באימוני כוח?

איך מוסיקה משפיעה על הביצועים באימוני כוח?

מוסיקה ואימונים ביחד נחקרים כבר שנים אם יש השפעה על האימונים בעת שמיעה של שירים תוך כדי, ונראה שעל פי המחקרים באמת יש שיפור מסוים, בין אם זה בעייפות של המתאמן, בהנאה שלו תוך כדי ועל זה שזה משפיע לו לטובה על הכוח במהלך האימון.

המחקרים כאן מראים את זה בדיוק כפי שתואר

!בחר את בגדי ספורט הבאים שלך

לפני האימון

מספר מחקרים בדקו כיצד האזנה למוסיקה לפני אימון משפיעה על הביצועים. המחקרים השוו בין קבוצות שהאזינו למוסיקה לבין קבוצות שלא האזינו למוסיקה וגם בין קצב מהיר לבין קצב איטי.
המחקרים מצאו כי:
1. בקרב אלו שהאזינו למוסיקה בקצב איטי הייתה ירידה של 2%–4% בכוח האחיזה של היד לעומת אלו שלא האזינו למוסיקה כלל (מניסיון זה באמת קרה לי)
2. האזנה למוסיקה בקצב מהיר שיפרה את כוח האחיזה ואת סיבולת השריר בהשוואה לקבוצות אחרות.
3. נראה כי קצב מהיר בשילוב עם עוצמה גבוהה הביאו להשפעה הטובה ביותר.

האזנה למוסיקה אהובה
רוב המחקרים מדווחים על שיפור בסיבולת השריר כאשר מאזינים למוסיקה אהובה בקצב מהיר. במחקר אחד, המשתתפים הצליחו לבצע 1–4 חזרות יותר כאשר האזינו למוסיקה שהם אוהבים. מחקר נוסף דיווח על שיפור של 12% בסיבולת השריר בעת האזנה למוסיקה מועדפת. המחקר היחיד שלא מצא השפעה שכזו לא הגביל את המשתתפים לקצב מוסיקה מסוים – כלומר, ייתכן שהמשתתפים בחרו במוסיקה בעלת קצב איטי, אשר לא הוכחה כמשפרת ביצועים.

מוסיקה אהובה לעומת מוסיקה לא אהובה
בנושא זה נבדקו שלוש קבוצות: האזנה למוסיקה אהובה, האזנה למוסיקה לא אהובה וללא מוסיקה. האזנה למוסיקה אהובה שיפרה את סיבולת השריר ואת כוח האחיזה, כמו גם את המהירות ואת איכות התנועה בהשוואה לקבוצות אחרות. לא נצפו הבדלים בין אלו שהאזינו למוסיקה לא אהובה לבין אלו שלא האזינו למוסיקה כלל. תוצאות אלה מציעות כי הבחירה של המוסיקה ע"י המתאמן היא פקטור חשוב שמשפיע כנראה על האפקט הארגוגני שלה, אם קיים.

סוג המוסיקה
נבדקה ההשפעה של האזנה לז'אנרים שונים על ביצועי המתאמנים. הז'אנרים שנכללו היו: מוסיקת מטאל, מוסיקת דאנס ומוסיקה שנבחרה ספציפית ע"י המשתתף. הייתה הקפדה על כך שהמוסיקה בכל הז'אנרים תהיה בקצב מהיר. נראה כי האזנה למוסיקה שנבחרה ע"י המשתתף שיפרה את הביצועים בצורה המובהקת ביותר בהשוואה לז'אנרים אחרים.

אז מה אפשר לקחת מכאן?
מהמידע שיש כיום נראה, כי על מנת להשיג אפקט ארגוגני מיטבי כדאי להאזין למוסיקה שאנו אוהבים ובוחרים בעצמנו, אך בתנאי שזו תהיה בקצב מהיר העולה על 120 bpm ובעוצמה שנעה בין 70 ל-80 דציבלים.

מרגיש שעוד לא מצאת את המותג בגדי ספורט שלך?

בשביל זה אנחנו כאן, לחץ כאן

השאר תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.