איך להיערך לחג השבועות עם הערך הקלורי

איך להיערך לחג השבועות עם הערך הקלורי

אין כמו חג השבועות שמביאה איתה את האוכל החלבי והערך הקלורי הגבוה שאיתה היא מביאה והחשש "להרוס" את כל ההתקדמות שלנו בתזונה ובאימונים ולגרום לנו לעלות במשקל ובאחוזי השומן.

אבל האמת שזאת בסך הכל ארוחה אחת, שלא יכולה להרוס לכם יותר מידי (אם בכלל)

אז תצאו מהבאסה ותמשיכו לקרוא


חשוב להבין, כי ארוחה אחת גדולה ועתירה בקלוריות (כגון ארוחת חג), שלא נצרכת באופן תדיר (למשל, על בסיס יומיומי), לא תגרום לעלייה במסת השומן – לפחות לא באופן שנראה לעין.

עשו ניסוי. עלו על המשקל בבוקר שלאחר ארוחת החג. ייתכן שתראו עלייה נקודתית במשקל שעלולה  להתבטא במספר קילוגרמים

. עלייה הזו היא תהיה בעיקר בספיחת נוזלים ונתרן (מלח). ככלל, ארוחה עשירה יותרה בפחמימות ו/או נתרן תגרום לעלייה חדה יותר במשקל ביום שלאחר הארוחה.

חשוב לזכור שסביר מאוד להניח שתחזרו בהדרגה למשקל שלכם שלפני הארוחה תוך מספר ימים בודדים.

  • במהלך היום התמקדו בעיקר בצריכת חלבון וירקות. החלבון יתרום לתחושת שובע ממושכת, הקפידו לבחור מזונות עם נפח גבוה וערך קלורי נמוך.
  • אל תגיעו לארוחת החג מורעבים! ביום ערב החג הקפידו לבחור בצורה נבונה ארוחות קטנות ומזינות. במהלך ארוחת החג – השתחררו ותיהנו!
  • שולחן החג עמוס בשפע של אוכל – החל מהברכות לחג, מנות ראשונות, סלטים, תוספות ואיך לא – קינוחים. עשו בדק בית של השולחן, התמקדו במאכלים האהובים עליכם, הכינו לכם צלחת יפה ומספקת ותגיעו לרמת שובע טובה ונעימה.
  • מומלץ להקשיב לתחושת השובע שלנו – אל תמצאו את עצמכם מגיעים למצב של אי נעימות בה אתם יושבים על הספה והבטן "מפוצצת". אכלו לאט, ברוגע ובהנאה.
  • זה הזמן ליהנות מזמן איכות עם המשפחה ולעצור לרגע את קצב החיים המטורף. של האימונים ושל התזונה

תבינו שהחיים צריכים להיות מאוזנים, אם תהיו תמיד קיצוניים ולא תשתחררו מידי פעם זה יפגע בכם בפן המנטלי ויכול להרוס לכם את כל הדרך שבניתם לעצמכם, תזכרו שלהנות מהדרך זה לא רשות, זה חובה, תכירו את הגוף שלכם, תנו לעצמכם מידי פעם חגיגות קטנות על ההישגים שלכם, ועם הזמן רק תרוויחו מזה!

חג שמח, ובקרוב מאוד תחזרו לשגרה שלכם, אז תורידו פאניקה ותעשו לכם צלחת טעימה עם אוכל מפנק וטעים

 

רוצים להרגיש חטובים וגדולים יותר?

לחצו כאן למעבר לחולצה המבליטה שתשנה לכם את הביטחון ב180 מעלות


השאר תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.